fbpx

Veelgestelde Vragen

COVID-19

Openingsuren tijden de COVID-19

Ook tijdens de COVID-19 werken wij verder! MamaBella is bereikbaar!

ma-vr: 08.30u – 21.00u
za-zo: 10.00u – 18.00u

Veiligheid en hygiëne tijdens de COVID-19

De meeste goederen zijn reeds verpakt, alvorens de besmetting in het land kwam. Ook heeft MamaBella nog heel veel materiaal in stock liggen om nieuwe collecties te ontwerpen.
Wanneer een bestelling klaargelegd moet worden, maken we gebruik van handschoenen en een mondmasker om de veiligheid te blijven garanderen.
Uiteraard hechten wij ALTIJD belang aan veiligheid en hygiëne, niet alleen tijdens de corona periode.

CONTACT

Hoe kan ik de klantendienst bereiken?

De klantendienst van MamaBella is bereikbaar op het telefoonnummer +32 478/74 75 71, per e-mail op info@mamabella.be of per post op het volgende adres: MamaBella, Ten Otter 15, 2980 Halle-Zoersel, België. Eventuele klachten kunnen hieraan gericht worden. 

BESTELLEN

Hoe plaats ik een bestelling?

Om een bestelling te plaatsen klikt u op de foto van het artikel. U kan door middel van de pijltjes het aantal stuks verhogen of verlagen naar wens. Klik vervolgens op de knop ‘in winkelmand’. U kan gerust nog verder winkelen. Wanneer u de bestelling wenst af te ronden klikt u op de winkelmand. U kan op dit moment nog altijd aanpassingen brengen aan de winkelmand maar vergeet niet te bevestigen door op de knop ‘winkelmand bijwerken’ te klikken zodat de wijziging effectief toegepast wordt.

Verzendkosten worden bij de volgende stap getoond daar de kosten afhankelijk zijn van het door u geselecteerd verzendadres. Kortingsbonnen kan u hier toevoegen aan de winkelmand. 

Op de volgende pagina kan u uw (verplichte) factuurgegevens invullen. Deze dienen om uw order met de nodige zorg te kunnen verwerken. Ook hier kan u nog steeds uw kortingsbon activeren. Selecteer vervolgens uw betalingsvoorkeur, keur de Voorwaarden goed en klik op de knop ‘Bestelling plaatsen’ zodat u doorgestuurd wordt naar de betalingspagina van de door u gekozen provider zodat u de betaling kan uitvoeren. 

Nadien mag u van MamaBella een bestelbon per e-mail verwachten. Van zodra de bestelling vertrekt, zal u ook per e-mail verwittigd worden. 

Ik heb geen bestelbon ontvangen?

Zodra de bestelling bevestigd is, wordt er automatisch een bevestigingsmail verstuurd. Als u deze niet binnen de 24 uur ontvangen heeft, gelieve uw spam te controleren. Mogelijk is onze bevestiging hierin terecht gekomen. Zo niet, neem gerust contact met ons op via het contactformulier. Vermeld zeker de dag (eventueel het uur) van bestelling alsook een korte omschrijving van de artikelen. Wij kijken dit graag voor u na.

Kan ik telefonisch een bestelling plaatsen?

Bestellingen kunnen enkel plaatsvinden via de webshop.

Kan ik nog iets toevoegen/wijzigen aan mijn bestelling?

Van zodra de bestelling geplaatst is, kan u jammer genoeg geen enkele wijziging meer aanbrengen.
U kan wel altijd een nieuwe bestelling plaatsen.

Ik ben mijn kortingscode vergeten toe te voegen?

Van zodra de bestelling geplaatst is, kan u jammer genoeg geen enkele wijziging meer aanbrengen.
U kan wel altijd een nieuwe bestelling plaatsen en op dat moment uw kortingscode gebruiken zolang deze geldig is.

Een artikel dat vorige keer besteld werd, kan ik niet meer terugvinden.

Wanneer het artikel niet meer op de website staat is het tijdelijk niet meer beschikbaar of misschien uit assortiment. Stuur gerust een mailtje naar  info@mamabella.be met de vermelding van het artikelnummer en een kopie van uw bestelbon. Wij bekijken graag wat de mogelijkheden zijn.

Mijn winkelmandje blijft leeg terwijl ik artikelen had toegevoegd?

Het kan zijn dat het gaat om een cookie probleem. Het winkelmandje wordt opgeslagen in zogenaamde cookies. Dit is een stukje informatie die op uw pc opgeslagen wordt. Vaak worden ze na gebruik automatisch verwijderd. Het kan zijn dat de cookie regels in uw browser te streng staan ingesteld waardoor uw artikelen niet in het winkelmandje worden opgeslagen. U kan dit wijzigen:

· Ga naar het menu Extra // Internet Opties
· Klik op het tabblad Privacy
· Klik op de knop Websites
·  Vul www.mamabella.be in het invoerveld
· Klik op de knop Toestaan (de sitenaam verschijnt in de lijst eronder)
· Klik op de knop OK (het scherm sluit af)
· Klik op de knop OK (het andere scherm sluit ook en u bent weer in uw browser)
· Sluit ALLE schermen van uw browser
· Open opnieuw een browser-scherm, ga naar de site www.mamabella.be en probeer opnieuw.

Ik zie geen afbeeldingen op de website?

Het probleem kan liggen bij het gebruik van een zogenaamde “Firewall”. De meeste Firewalls hebben de mogelijkheid om advertenties te onderdrukken. Soms worden foto’s echter ook als advertenties aanzien. Gebruikt u een Firewall, dan kan u het volgende doen:

· Schakel de mogelijkheid uit om reclame te onderdrukken in Firewall (Firewall kan blijven functioneren)
· Sluit alle vensters van uw browser (bv. Windows Explorer)
· Open nu Internet Explorer opnieuw en kijk of de foto’s beschikbaar zijn.

BETALEN

Op welke manieren kan ik betalen?

Wij werken samen met de betalingsprovider Mollie om uw betaling snel en veilig te kunnen verrichten. U kan uw bestelling betalen per overschrijving, Paypal, Bancontact/Mistercash, KBC, iDEAL, Belfius, ING of per Sofort.

Kan ik de goederen achteraf betalen wanneer ik ze kom ophalen in het atelier van MamaBella?

Jammer genoeg moeten we wel op voorhand vragen om de betaling uit te voeren daar deze functie niet gekoppeld is aan de webshop. Afhalen van de goederen kan alleen op afspraak. Hiervoor kan u een afspraak bekomen via het webformulier.

VERZENDEN

Krijg ik nog een bericht wanneer de bestelling vertrekt?

Ja, u krijgt van ons nog een bericht van zodra de bestelling vertrokken is. 

Is de prijs inclusief verzendkosten, want ik zie deze niet vermeld staan in mijn winkelmandje?

Verzendkosten worden automatisch berekend van zodra u het verzendadres heeft ingevuld. 

Wat zijn de verzendingskosten?

De verzendingskosten zijn afhankelijk van het verzendadres. 

 BelgiëNederland
Standaardverzending€2,99€4,99
Pakketverzending
Franco levering
€3,99
Vanaf €50,00
€5,99
Vanaf €80,00
Afhaling atelier MamaBellaGratisGratis

Mits het bekomen van een afspraak kan u het pakket altijd ophalen in het atelier van MamaBella. Hier zijn uiteraad geen kosten aan verbonden. Deze prijzen zijn exclusief BTW.

ONDERHOUD

Hoe kan ik Silverplated artikelen glimmend houden?

Bij Silverplated artikelen kan er door de reactie met zuurstof soms een roze/geel/zwart laagje op het artikel ontstaan. Dit is eenvoudig met een poestdoekje voor 925 zilver weg te vegen. Hierdoor gaat het artikel weer mooi glimmen.

KLACHTEN

Hoe meld ik een klacht?

Heeft u een klacht in verband met onze website, de betalingsmogelijkheden, de levering of de goederen, gelieve deze te melden via het contactformulier. We bekijken uw klacht ernstig en zoeken zo snel mogelijk naar een gepaste oplossing.

RETOURNEREN

Hoe retourneer ik mijn artikel?

De Klant heeft het recht om binnen een termijn van 14 kalenderdagen zonder opgave van redenen de overeenkomst te herroepen. De herroepingstermijn verstrijkt 14 kalenderdagen na de dag  waarop de Klant of een door de Klant aangewezen derde, die niet de vervoerder is, het eerste goed fysiek in bezit krijgt. De Klant moet zijn mededeling betreffende zijn uitoefening van het herroepingsrecht verzenden voordat de herroepingstermijn is verstreken. 

Om het herroepingsrecht uit te oefenen, moet de Klant dit binnen bovenstaande termijn schriftelijk melden via een ondubbelzinnige verklaring aan MamaBella. Dit kan per post aan MamaBella, Ten Otter 15, 2980 Halle-Zoersel, België of per e-mail aan info@mamabella.be. De Klant kan hiervoor gebruik maken van het bijgevoegde modelformulier herroepingsrecht voor herroeping, maar is hiertoe niet verplicht. 

De Klant moet de goederen onverwijld, doch in ieder geval niet later dan 14 kalenderdagen na de dag waarop hij zijn beslissing om de overeenkomst te herroepen aan MamaBella heeft meegedeeld, terugzenden of overhandigen aan MamaBella, Ten Otter 15, 2980 Halle-Zoersel, België. De Klant is op tijd als hij de goederen terugstuurt voordat de termijn van 14 kalenderdagen is verstreken.

Moet ik betalen bij het retourneren?

De directe kosten van het terugzenden van de goederen komen voor rekening van de Klant. Niet voldoende gefranceerde zendingen worden niet aangenomen. Enkel artikelen die zich in de originele verpakking bevinden, samen met alle toebehoren en factuur of aankoopbewijs kunnen worden teruggenomen. 

De Klant kan een retour ook op afspraak afgeven in het atelier van MamaBella. Deze afspraak kan u via het webformulier of per info@mamabella.be bekomen. Pas nadat u een bevestiging met afgesproken dag en uur heeft ontvangen is deze afspraak definitief.

Hoe snel volgt de terugbetaling op mijn retour?

Indien de Klant de overeenkomst herroept, zal MamaBella de ontvangen betaling, inclusief de standaard leveringskost, aan de Klant terugbetalen binnen maximum 14 kalenderdagen nadat MamaBella op de hoogte is gesteld van de beslissing van de Klant om de overeenkomst te herroepen. MamaBella behoudt het recht te wachten met de terugbetaling totdat ze alle goederen teruggekregen heeft. Afhankelijk van het ontvangst van de retourgoederen kan deze betalingstermijn enkele dagen uitlopen.

Eventuele extra kosten ten gevolge van de keuze van de Klant voor een andere wijze van levering dan de door MamaBella geboden goedkoopste standaard levering worden niet terugbetaald.

MamaBella betaalt de Klant terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee de Klant de oorspronkelijke transactie heeft verricht, tenzij onderling overeengekomen; in ieder geval zal de Klant voor deze terugbetaling geen kosten aangerekend worden.

Wanneer is het herroepingsrecht niet van toepassing?

Het herroepingsrecht is niet van toepassing indien:

  • de levering van volgens specificaties van de Klant vervaardigde goederen, of die duidelijk voor een specifieke persoon bestemd zijn;
  • de levering van verzegelde goederen die niet geschikt zijn om te worden teruggezonden om redenen van gezondheidsbescherming of hygiëne en waarvan de verzegeling na de levering is verbroken. Alle goederen worden verzegeld ingepakt en kunnen dus enkel terugbetaald worden indien deze verpakking ongeopend blijft;
  • de levering van goederen die na levering door hun aard onherroepelijk vermengd zijn met andere producten;

TECHNISCH

Wat is Silver Plated?

Zilver is een scheikundig element. Het is een zilverkleurig overgangsmetaal. De glans van zilver maakt het een gewild metaal voor sieraden. Silver Plated betekent dat het onderdeel overtrokken (gecoat) is met een dun laagje zilver door middel van electroplating (dit is een galvaniseringsproces). Electroplating is het afzetten van stoffen onder invloed van elektriciteit. Silver Plating zorgt voor een mooie, witte glans. Op den duur kan het laagje er wel af slijten omdat het slechts een dun laagje betreft.

Wat is Rhodium Plated?

Rhodium is een edelmetaal en een lid van de platina-familie. Rhodium is een zeer stevig metaal met goede licht weerkaatsende eigenschappen. Rhodiuim Plating is een Rhodium laagje over het metaal waardoor dit metaal voor een deel wordt beschermd tegen krassen en aanslag. Rhodium Plated is niet voor eeuwig en is op den duur wel gevoelig voor slijtage.